zondag 24 februari 2008

Openingscongres Forum



Op 21 februari vond het openingscongres 'Rethinking the library' plaats in het Forumgebouw in Wageningen. Aan mij was gevraagd om foto's te maken. Een diepgaande beschouwing over de onderwerpen die aan de orde kwamen zal ik dus niet geven. Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met het fotograferen. Dat was nog niet zo heel erg eenvoudig. Het Forumgebouw leent zich voor prachtige foto's, maar de collegezaal waar we zaten, leent zich daar wat minder voor. Het licht was daar wat minder aansprekend voor de fotograaf (op z'n zachtst gezegd).

Wel leuk was om de collegezaal vanuit alle hoeken en gaten te fotograferen. De rondleidingen gingen natuurlijk door de bibliotheek, en die moesten ook door mij vastgelegd worden. Aardig om te zien dat tijdens zo'n rondleiding toch ook veel foto's gemaakt werden.
Maar vraag me niet om een samenvatting van de presentaties en lezingen. De beelden die ik zag vroegen mijn aandacht. En vooral, hoe maak ik in een (fotografisch gezien) lastige ruimte toch nog acceptabele opnames.

1 opmerking:

Anoniem zei

nou bobby, ik heb inmiddels een heleboel bloggers gelezen over het congres, maar ze hebben allemaal echt niets te zeggen. Bloggen staat kennelijk haaks op inhoudelijk commentaar. Wat dat betreft heb je het dus gemakkelijk met fo'to's maken.